torsdag 31 maj 2012

Bara vara.

Har tre lediga dagar framför mig. Känns underbart lyxigt! Jag har inget särskilt inplanerat och vädret verkar bli kallt o ruggigt så jag kan med gott samvete bara lata mig o låta vattningen i trädgården komma uppifrån.

Och egentligen har jag tagit ett par dar extra ledigt för att vila mitt ben som jag opererat idag. Jag har varit på Venous center i Stockholm och tagit bort ett åderbråck i mitt högra ben, "sånt som alla frisörer får", som läkarn sa. Jag har ju jobbat som frisör i många år och att stå hela dagarna och stå still som man gör när man står o klipper m m är tydligen det värsta tänkbara för benen. Det har inte synts särskilt mycket men jag har känt av det mer och mer, särskilt under sista året, så nu jag bestämde mig för att ta bort det. Alternativet är stödstrumpor och värktabletter som ju inte verkar särskilt kul och det blir i regel också värre med tiden så nu det känns så jättebra att det är gjort! Borta för alltid!

Men, nu får jag ju också en ofrivillig vila från yogan, åtminstone några dagar... inte lika kul...

1 kommentar:

  1. Oj, det låter lite läskigt, men skönt att slippa smärta och tabletter. Må gott!

    SvaraRadera