fredag 18 maj 2012

Ångeln i Betlehem.


Är så nöjd med min dag. Har skrivit predikan till söndag och det gick så lätt trots att jag inte hade en enda tanke när jag satt mig vid datorn i morse. Men ideérna kom som av sig själv och jag var färdig redan vid lunchtid och skyndade mig ut i trädgårn där ett släp med grus väntade. Egentligen karlagöra att skyffla grus men  L var ute i skärgården för att sjösätta våra båt så i min iver började jag ösa.
Vi har gjort en kryddträdgård där en ängel-fontän tronar i mitten, grävt bort gräsmattan, lagt markduk och så fyllt med grus runt planteringshål där lavendel och kryddor ska fylla upp, ge färger, dofter o smaker så småningom. Så idag blev det färdigt med gruset och 10 av 20 lavendel har jag planterat. Ska köpa resterande lavendel och kryddväxter imorgon och plantera när jag kommer hem från jobbet. Men först ska tre brudpar vigas...

1 kommentar: