fredag 1 juni 2012

Lätta bekymmer.


Tänk va bra jag har det. Jag bara ligger här i soffan o jäser och har gjort så mest hela dan. Förutom då jag gjort mina "promenader" på rekommendation från läkaren från igår, viktigt att röra sig för att förhindra blodproppar. 1-2 timmars gående fördelat på småstunder under dagen. Och det har regnat hela dagen, på tvären!, så jag har gått inomhus, 46 steg från hörn till hörn i vårt hus, igen och igen och igen... Värker o spränger lite i benet men mest från bandaget, tror jag som är lindat på hela benet och som känns som om det sitter väl hårt...  men det får jag ta bort imorgon.
Annars har jag mest legat här med datorn på magen och läst på bloggar o annat kul... Men också en del hemskheter, man behöver ju bara gå in på dagstidningarna så möts man av det, det ena värre än det andra...Och jag har tänkt många gånger på hur bra jag har det... med gosiga hundar som vill ligga nära, brasa som knastrar o knäpper, kaffe och favoritchoklad. Då väger det lätt, små, små bekymmer; att det sticker i benet och att regnet öser ner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar