måndag 18 juni 2012

Yoga mitt i.

Tar sovmorgon, för att det är måndag och så segt att komma upp, helt enkelt. Så jag yogar på eftermiddan istället. På ett sätt är det bättre tycker jag för jag är mycket mjukare då, stor skillnad mot morgonen, och också lite roligare för det går så mycket lättare och jag kommer djupare i varje position, åtminstone i början, under solhälsningarna märker jag det mest.  Men att yoga på morgonen har andra kvaliteter som mer handlar om känsla... det är som om man har med sig den sköna, glada, nöjda o vackra känslan hela dagen... i hela kroppen.
Men idag blev det ett eftermiddagspass. Lite annorlunda mot morgonyogan då jag är ensam vaken. Min ujjayiandning blandad med skruvdragarens morrande när L monterar golvplankor på förstukvisten och hundarna som glatt springer förbi ibland och ger mig en puss i förbifarten... Men skön yoga och första gången jag gjorde hela serien sedan jag opererade mitt ben. Det känns så bra nu, helt återställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar