lördag 16 juni 2012

Är man lat så är man.

Blev sugen på nya köksgardiner för dom andra har hängt sen 1:a advent... Så igår när jag var på stan så hittade jag rosiga o söta hissgardiner på Åhlens. Färdigsydda o klara, det var bara det att dom inte fanns i 110 cm som jag skulle ha. Närmast var 120 så, ok jag får väl sy in dom lite då, tänkte jag. Men när jag kom hem slog latmasken till... dra fram symaskinen... hm..vi är inte kompisar, jag och den precis... Så då kom jag på en genial idé! Jag tog bort trälisterna i gardinen, slängde in den i tvättmaskinen på 40 grader, som egentligen var för varmt, för 30 var rekommenderat... och sen tumlade jag den kruttorr. Och vips så var den 110 cm bred!! Lätt som en plätt, bara stryka o hänga upp. Passade perfekt! Är man lat så är man.


6 kommentarer:

  1. Ha ha bra tips du kommer med...fast jag gillar min nya symaskin.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kök du har! Så sött med blommigt!

    SvaraRadera
  3. Fiffigt:)Fina gardiner, passade fint i ditt kök!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. SMARTlat skulle jag säga :)

    SvaraRadera
  5. Kul med era avtryck här!! Tack!

    SvaraRadera