tisdag 21 augusti 2012

vardag, yoga o cykling


Jobbat andra dagen idag och det känns som vardag igen. Som det ska. Tittat och uppdaterat mig i alla pappershögar högar och läst alla mail... Har en kul jobbhelg framför mig och känner mig välsignad, vad bra jag har det, vilket drömjobb jag har!

Och helgen gick i yogans tecken. Varit på workshop på "mitt vanliga ställe", Vayu, där Ann Arnesson har gästat oss. Hon lever och yogar regelbundet i Mysore och är auktoriserad  ashtangayogalärare och har en gedigen och lång kunskap, inte bara i yoga utan också i ayurveda. Mycket bra och intressant har helgen varit och jag har fått så många goda råd och nya erfarenheter och det bästa är att hon kommer tillbaka till oss nästa helg, den 1-2 september.
Och ikväll har jag cyklat med Helge som behöver motion och slanka till sig lite efter sommaren och lite för mycket godsaker. Lite försiktigt här på vår lilla grusväg där det inte är nån trafik och han har fått bestämma tempot i maklig lunk så här i början...

3 kommentarer:

  1. Instämmer med Ulrika och kan inte låta bli att tycka om ditt arbetsbord också, det sprudlar av kreativitet och arbetsglädje! Ha det bättre än bra, Marie!!

    SvaraRadera