måndag 6 augusti 2012

Glass i stora lass!

Elof gillar också glass!

Njuter verkligen av vår ledighet och bara-vara-tid. Första semestern på länge som vi inte haft en massa ihopsparade borde-måste-göra. Inget speciellt inplanerat och inget stort byggprojekt som vi annars levt med under flera år. Vi (läs; min man) har byggt vårt hus och det har vi hållit på med under några år vilket inneburit att vi aldrig varit riktigt lediga på semestern. Den och all annan fritid har gått till bygget. Men i år har det inte varit några måsten utan vi har verkligen tagit dagen som den kommit, ovant och alldeles underbart!!! Och av bara farten blev också farstukvisten byggd, den som vi tänkt "att det blir när vi får lust". (Ni som undrar, bilder kommer, vi väntar på plåtslagare som ska göra taket.)
Så den här sommaren är jag bara. Ofta har vi bestämt vad vi ska hitta på medan vi ätit frukost, det vi haft lust till.
Och nu har jag 2 veckor kvar av semestern. Lata dagar som jag ska krama all ledighet ur. Men, jag känner också lite längtan efter lite rutiner och vanlighet, känner att jag de här veckorna lever i en tillfällighet som visserligen är slapp o skön men som jag ändå inte gillar så där riktigt...
Som mina yogarutiner t ex. Yogar mest varje dag men det blir på eftermiddan eftersom jag dels sover i en slags tung medvetslöshet på nätterna så stiga upp vid 6 är bara att glömma och dels vill jag äta frukost tillsammans med L när vi vaknar... Det är helt OK för att jag vet att det är tillfälligt just nu men jag längtar efter mina tidiga ensamma yogamornar...
Samma med mina matrutiner. Det har blivit en pizzabit här och pannkakor där och det har blivit glass både nu och då. Alldeles för mycket kolhydrater!! Som min kropp inte alls vill ha!! Magknip och plufsig på direkten! Tung och däst och slö i huvudet!!! Så igår hade jag fått nog och vi lagade vår vanliga mat igen; mycket grönsaker, på med gräddig o kryddig sås och så L:s goda hamburgare. Idag blir det nog lax, tror jag. Eller köttfärssås med grädde och fetaost och istället för pasta äter vi morotslantar, kokta al dente, supergott med lite smält smör och kryddor på.

2 kommentarer:

  1. Det låter gott. Här är en till som håller igen kolhydraterna lite & yogar senare på dagen:-). Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja tänk va många vi är som märker att vi mår bättre med mindre kolhydrater!! Kram tillbaks!!!

      Radera