torsdag 16 augusti 2012

STARK.

Åh va härligt när det vänder! Kände direkt på morgonen att förkylningen gett med sig. Sovit gott och det är ju bästbästa medicinen. Vad det än gäller. Och kraften är tillbaka igen, på riktigt. Som om den aldrig varit borta, tänk i måndags orkade jag knappt gå upp till övervåningen, nu är allt som vanligt igen. Tänk vilket under det är egentligen!!
Och jag har yogat. Gjort solhälsningarna, många, många och några utvalda favoriter, mest för höftöppnande. Och jag har övat på Bhujapidasana. Så kul och det går framåt. Sittande på överarmarna. Ihop med fötterna, höger på vänster och så bandhas som lyfter upp. Idag fyra andetag, innan jag faller. Mjukt baklänges på en ihopvikt pälspläd. Och så upp igen. Och igen. Och igen. Har aldrig varit så stark som jag är nu, det är balansen som måste filas på... Imorgon så... Älskar min starka kropp!

2 kommentarer:

  1. Härligt, det är kul med armbalanser & genomhopp när man hittar sina bandhas! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt inlägg och foto! Fullt av liv, trots (eller snarare tack vare!) Savasana :)

    SvaraRadera