söndag 26 augusti 2012

Tacksam.

Min favorit-ikon. Köpte den samma dag jag fick besked om att jag antagits till teologistudierna på universitetet.  Och den är "alltid" med,  har t o m fått vitfärg på sig som minne från husbygget...

Lite trött efter jobbarhelg med dop, vigslar och gudstjänst. Inte så betungande egentligen men mest trött i huvudet, mycket att hålla reda på och hela tiden känslan av att man ska vara "steget före". Mycket som händer när det är många människor inblandade, men, som vi brukar säga i kyrkan, "det kan aldrig bli fel, bara annorlunda". Och det blev så fint, alltihop. Såklart! Glädjetårar, skratt, jubel och applåder, kärlek, sång och musik. Och det är så stort att få be för människor, för livet. Det sköna och det svåra, för goda dagar och för gråa... om förhoppningar och framtidsdrömmar...
Är så tacksam ikväll.

2 kommentarer:

  1. Fint! Måste vara stort att jobba så nära människor i alla livets olika skeden. Ibland har jag tänkt att jag nog skulle gilla att vara en slags "alternativ präst" :) Utan det traditionella kyrkliga med ändå andlig. Må så gott! kram

    SvaraRadera