torsdag 29 december 2011

Yogaflyt.

Stormar ute så det knakar i huset. Vårt hus ligger helt öppet och på en kulle så här är det friska vindar, minst sagt. Men vad gör väl det när man kan vara inne o mysa. Hundarna vill inte heller vara ute utan ser förskräckta ut när öronen fladdrar och vinden dånar. Nä, då är det skönare att trängas ihop i den gamla valpbädden, ligga o "hundsova" så man hör om nån öppnar kylen...

Själv har jag arbetat hemma idag. Druckit muggvis med te i mina nya rosenkoppar och förberett till nyårsdagens kvällsgudstjänst. Skrivit lite om löften som man gärna ger såhär vid nyår, och kanske att det känns lättare o roligare om man kallar det nyårsdrömmar istället...

Min yoga känns så himla bra just nu. Ja hela min kropp känns så medgörlig o skön. Lätt o mjuk. Å tänk va kul det är att yoga då! Senaste dagarna har det blivit ashtangayoga på mornarna och det är som en njutning, både under passet och efter. Älskar när jag får svettas ordentligt så att det droppar om mig. Känner mig urstark och helt uppslukad under passet och förvånas lika mycket varje gång när jag efteråt tittar på klockan och jag har yogat i 1 timme o 20 minuter!! Det är som om tiden inte finns och jag har ingen tidsuppfattning alls. Lite som när meditationen känns som bäst, ja kanske är det en liten liten glimt av "evigheten"...

3 kommentarer:

  1. Absolut en glimt av evigheten!
    Härligt med yoga som får tiden att stanna, fast den flyger iväg. Och härligt att ha tak över huvudet och värme runtomkring, när det stormar ute. Tacksam!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har varit ledig nu och unnat mig lyxen att tänka..Ett av mina beslut är att börja med ashtangan igen och jag har anmält mig till mysore träning. Det betyder inte att jag lägger av med mediyogan / kundalini yogan för den är med mig varje morgon. Men nu när jag haft tid att lyssna på min kropp vill den ha ashtanga :D

    SvaraRadera
  3. Åh det är så skönt när man blir sådär uppslukad och tiden inte finns. Längtar dit!

    SvaraRadera