torsdag 22 december 2011

Frid, önskar jag alla.

Sitter här i mitt julpyntade o väldoftande hem. Peter Jöbacks julsånger på stereon o julklapparna under granen. Sitter här och är så tacksam. För allt som jag har.
Men mina tankar är ikväll hos alla som inte har så mycket att vara tacksam över. Hos alla dom som har ångest inför julen, som önskar att den vore över och att det blir vardag igen... alla dom som inte har någon att vara tillsammans med... inte har någonstans att vara.
Och mina tankar är hos alla dom som ska fira första julen utan sin kära. Första julen utan maken efter femtio års äktenskap, första julen utan en älskad son och lillebror, första julen på äldreboendet och saknaden efter hemmet och alla vanliga rutiner gör så ont, första julen efter bröllopet men svek o skilsmässa förstörde...
Så jag sänder mina böner, för dom som önskar, för dom som drömmer, för dom som saknar, för dom som vill börja på nytt...

4 kommentarer:

  1. Ja vi måste det. Känner jag. Som har ett överflöd av allt möjligt. Och jag unnar dig allt gott! Men även alla andra, precis som du. god jul kära Marie!

    SvaraRadera
  2. Jag är med dig Marie! Sänder mina tankar till de som inte har en "vanlig" jul. God Jul på dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Viktiga tankar att tänka och fina böner att sända, jag ber tillsammans med dej.
    Varm julkram, Marie

    SvaraRadera
  4. Här får man en påminnelse om att man är lycklig, även om barnen kivas & granen barrar.. Julkramar!

    SvaraRadera