tisdag 27 december 2011

Göra det man vill.


Har haft en skön o lat julhelg. Sovit middag, läst o promenerat. Med lagom mycket mat och bara riktiga favoriter på julbordet men med lite för mycket godis o choklad. Men snart, det är bara ett lager kvar på sista chokladasken, så blir det ordning på livet igen...
Har jobbat lite också. I år ledde jag julottan som blev riktigt stämningsfull med mycket folk, en massa tända ljus, trumpet, flöjt och kantorns döttrar som sjöng så fint. Ibland känner jag mig riktigt lycklig och privilegierad  i mitt jobb, det här var en sån stund.

Och det har blivit en del yoga också. Förstås. Ibland både morgon o kväll. Fast inte varje morgon. Beslutade dagarna innan jul när jag var ledig att ta lite morgonledigt också från yogan. För att kroppen ville det. Och vad jag har sovit! 10-12 timmarsnätter! Tror att det är viktigt att lyssna på vad kroppen vill och tänker man efter är det inte så konstigt att behöva mycket sömn när dygnen är som mörkast. Helt naturligt.
Men kvällarna har vi yogat, jag och min man, varenda en. Det är så bra när man är två och kan puscha varandra när man håller på att somna i TVsoffan och när vi varit borta på kvällen har vi yogat på eftermiddan, för att inte missa... Nu är det nästan tre veckor som vi kört Grundläggande yoga för ryggen och L känner stor skillnad i sin nacke och i ryggen och nu syns det även på honom. Numera behöver jag inte kolla om det är klart till höger, när vi åker bil o han kör, utan det gör han hur enkelt som helst själv!! Och han sover bättre, tycker han, vaknar inte pga ont i ryggen och Ipren-asken ligger orörd sen ett par veckor. Ska bli riktigt spännande att se hur det blivit efter de fyrtio dagar vi ska köra denna kriya, (och riktigt roligt att L själv är så positiv och frågade häromkvällen "vad vi ska ta för pass sen då...")

3 kommentarer:

  1. Låter som en skön ledighet.Kul att mannen också vill yoga, min man har också blivit intresserad :)

    Ha det gott!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så roligt att läsa om makens yogaresa och hur snabbt förbättringen kommit. Superbra initiativ av er båda, fortsatt lycka till! Kram!

    SvaraRadera
  3. Så härligt att resa. Och jag säger som de säger ovan, skönt med så snabb förändring och effekt. Må gott ni båda yogisar. Kram

    SvaraRadera