måndag 12 december 2011

Granen står så grön o grann...


Nu har vi jul i vårt hus. Ja, julgran i alla fall. Tycker det är så mysigt med julgran så vi bestämde oss för att ta in granen tidigt i år, lagom till Lucia. För det är ju nu i december som man vill ha julkänsla, inte i januari. Nej, då åker den ut, senast till trettonhelgen. För när helgerna är över då vill jag ha vår, helst snabbt och då vill jag ha tulpanerbuketter, lite här och där.

Snart ska jag yoga. Igen. Numera yogar jag morgon o kväll. "Nu har mänskan fått fnatt", tänker säkert nån men det är ingen fara. Lovar. Nej, det är min man som blivit sugen på att testa yoga för att försöka bli rörligare o mjukare i ryggen och främst i nacken. På morgnarna yogar jag mitt pass som vanligt och så yogar vi tillsammans några mjuka asanas för rygg och nacke varje kväll och vi har tänkt att testa det i 40 dagar för att se vilket resultat det ger. Tycker att det är spännande och han känner redan efter en vecka att det känns bättre.

7 kommentarer:

  1. Va fint! Både med granen och mannen :) Vill gärna höra hur det går för honom framöver. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Vilken fin gran, verkligen juligkänsla :) Härligt att du yogar med mannen.

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  3. Så tänker också jag. Jag har hellre jul innan jul, än efter :) Det får nog bli grönt i stugan hos oss i helgen också!

    Jag ser också framemot att höra hur det går för mannen i yogan och hur hans kropp börjar må. Massor med fortsatt yogaglädje till er båda, kram!

    SvaraRadera
  4. Eller hur, hellre ju innan jul än efter;) Hoppas det går bra med träningen både för dig och din man, yoga kan ju göra underverk:)

    SvaraRadera
  5. Nu har jag äntligen kommit ihåg att lägga till dig i min lista förresten:)

    SvaraRadera
  6. Fint med granen:) Jag ska ta fram min imorgon. Kul att mannen också vill yoga, det föreslog min man också ikväll :)

    Ha en bra helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Kul att ni gör små avtryck här, mina vänner! Det gör mig glad!

    SvaraRadera