måndag 19 december 2011

Kärlek, skratt o tårar.


Dessa sista dagar före jul så åker jag runt till församlingsbor med julblommor, till alla som är 80+ eller till dom som behöver lite extra uppmuntran. Det är så roligt o spännande och bland det bästa med mitt jobb. Och jag kom hem nu ikväll full av berättelser. Tänk va spännande ett människoliv är! Jag älskar att sitt hemma i köket hos gamla kloka livserfarna kvinnor, för det är mest kvinnor,  och höra deras berättelser. Om nödår under finska vinterkriget, om barska barnmorskor, om förälskelser på dansbanan, om besvikelser o svek, om sjukdomar, kärlek o drömmar. Ja om livet, det sköna och det svåra... det vi alla lever.
Så nu sitter jag här efter middagen som min kära hade lagat till jag kom hem. Sitter här med ett lyckligt hjärta, för vad jag har, för vad jag får vara med om, för att jag får vara med...

3 kommentarer:

  1. Ja visst är det spännande med människor och deras historier!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Amen. Vill jag säga här.
    Och kram!

    SvaraRadera