söndag 28 augusti 2011

En liten lur i solen...


Älskar den nya luften som kommit efter nattens åskoväder. Sval bris från väster. Underbart! Så jag har t o m tagit mig en tupplur i solen idag. Och det händer inte ofta. Som den Pitta jag är. Eller Pitta-Vata för att vara exakt. Jag sitter hellre i skuggan och allra helst i skuggan under ett träd.
Jag var hos en ayurveda läkare i förra veckan för en konsultation och han berättade det jag redan visste men jag kom ändå hem med några nya insikter. Som det här att ta sig en tupplur, bara sådär...
Annars fick jag med mig kloka ord som Regelbundenhet, Mycket sömn, Struktur, Meditation, Måttfullhet, Andningsövningar plus många mattips. Och det är som gjort för mig, för min kropp och mitt psyke. Som hand i handske, som man brukar säga.

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Vad spännande med Ayurveda! Det där med att tillåta sig att vila lite i bland, mår vi Vata-Pitta bra av.

    Vilken söt hund!

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  2. Ja det är matnyttigt, mycket som är enkla livsregler egentligen. Skönt med en tupplur, älskar det!

    SvaraRadera