torsdag 11 augusti 2011

Lite vila ibland.


Igår hade jag en vilodag men i morse stod jag på mattan igen kl 0600. Här råder det disciplin, "upp och gör", och det mår jag så bra utav. Inte så att jag jublar när alarmet på mobilen börjar plinga men bara jag satt fötterna på golvet så vaknar två glada hundar och vem kan vara trött och sur då? Och vad välgörande en dags vila är efter flera dagars yogande. Som om kroppen tar till sig och härbärgerar allt den fått, allt den upplevt, allt den känt. Och sen är den redo igen. Stark och nästan otålig. Vill. Vill mer och mycket. Och det är som om jag svävar i vinyasa.
Och det bästa med att stiga upp i ottan och göra sin practice är att när jag är färdig så är mycket av morgonen kvar och hela dagen ligger framför och väntar. Eller förresten, det bästa med tidig morgonyoga är att jag blir glad och glädjen räcker hela långa dagen.

1 kommentar:

  1. Hej hej!
    Åh, vad underbart det där låter! Jag känner precis samma sak, det kanske inte är så roligt att stiga upp tidigt jämnt, men det är välgörande. Kul att du fick ut så mycket av din yogakurs!

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera