måndag 8 augusti 2011

Hemma!

Hemma. Full av insikter och mör i kroppen. Men nöjd och lycklig. Fem dagars yoga med Petri Räisänen och jag är nyförälskad i Ashtangayogan! Borta är alla krav som höll på att kväva min lust. Krav som jag själv skapat förstås, men som nu, på ett påtagligt sätt, lyfts bort från mig. För alltid. Det har jag lovat mig själv, dyrt o heligt. Och istället har ett leende kommit tillbaka och den där härliga kärleken till mig själv och min kropp, Som får mig att vilja jubla högt ibland, som när högra armen plötsligt, lätt som en plätt, virar sig runt benet och ryggen i Marichyasana. Och jag Är. Är i stunden, i lyckan, i känslan, i mig...
Och jag fortsätter min yoga.  Här hemma, på min kammare. Medan tvättmaskinen går för fullt och hundarna sover ikapp efter 5 dagar på hundpensionat...




6 kommentarer:

  1. Fint:) den där känslan är underbar.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag hittat din fina blogg. Härligt med fler yogavänner:-) & vilka underbara hundar!

    SvaraRadera
  3. Kul Ulrika att du hittat hit! Jo visst är det kul med yogavänner! Jag lär mig så mycket genom alla kloka yoginis här i cyberrymden. Tack, jo dom är underbara!!

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Underbart! Vilken lust och glädje du känner.... jag håller med om att det är vi själva som skapar hindren, men om man bara tar sig ige nom democh upplever. Ja, då händer det magi!

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  5. Låter skönt och befriande. Va härligt att du är så peppad inför hösten. Och du, så fint du har det och vilka rara hundar! kram

    SvaraRadera
  6. Gulliga Ni, som kommer in här o lämnar ett litet avtryck. Jag blir så glad!

    SvaraRadera