måndag 3 september 2012

Yogahelg.

Lite mör men skön i kroppen efter helgens workshop. Ahtangayogaläraren Ann Arnesson har varit hos oss på Vayu i helgen. Så kul och så nyttigt det är med olika lärare! Som ser med lite olika ögon, ser på annat sätt. Och plötsligt kan jag och vågar jag mer än vanligt. För att hon inte vet vilka begränsningar jag själv har satt upp för min kropp. Hon tar för givet att jag kan, ser att jag kan. Hon är säker på sin sak, vet att jag kan. Och då kan jag ju! Så klart! Och det är en helt underbar känsla. Nya, helt nya känslor i kroppen. När kroppsdelar nuddar varandra på ett speciellt sätt för allra första gången. Näsvingarna som vidgas i ujjayi andningen mot vadernas insida....Fingrarna som hittar stortån vid höften......Foten i lotus och händerna når varandra i Marichyasana B och jag känner hur ett stort leende kommer där jag sitter med ansiktet mot golvet...
Marichyasana B. Petri Räisänen, bild från hans bok Kraften bakom yoga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar