torsdag 6 september 2012

Rutin.

Åh va skönt det är med hösten ändå! Det är som om ett lugn lägger sig i mig samtidigt som det händer mycket omkring. Alla grupper och all verksamhet som sätter igång på jobbet, men det är som om det ändå är nån slags lugn o trygghet i rutiner och i att ha utstakade och inplanerade veckor framför mig i kalendern.

Och jag har startat om med morgonyogan. den har legat nere mest hela semestern och det har blivit yoga lite närsomhelst annars på dagarna. Men den här veckan har jag stigit upp strax innan sex och det känns verkligen härligt att ordningen är återställd. Och det bästa med morgonyogan är att jag ju har med mig den goda känslan hela dagen, förnöjsamheten, tillfredsställelsen, lättheten och den goda självkänslan, ja allt det och mycket annat av det goda som yogan gör med mig...

Och det känns som om matrutinerna kommit i fas också. Vi äter ju enligt lchf och har gjort det sen tidigt i våras, men under semestern blev det slarv o fusk med både pizza o glass. Inte bra för min kropp!! Och det är som natt och dag när jag inte äter kolhydrater. Mår så jättebra! Inget mjöl och inget socker och inga lightprodukter. Hur enkelt som helst! Enkelt, för att jag mår så bra så det blir en stor belöning. Aldrig uppkörd, plufsig och gasig utan platt om magen och lätt som en plätt. Och lätt i huvudet. Låter kanske konstigt, men just så känns det, lätt och luftigt, och det är sällan, mycket sällan jag har huvudvärk. Jag som alltid förr försäkrade mig om att jag hade med mig Treoröret i väskan...
Lite trött på mina egna mixade Gröna drinkar så nu kör vi vetegräs ett tag


8 kommentarer:

  1. Visst är det skönt när rutinerna är där. När vardagen rullar på och allt stämmer. Det finns en skön urkraft i det - inte minst när yogan får väcka dagen (och kroppen&själen). Vi fortsätter såhär och inget kan rubba oss :) Kram!!

    SvaraRadera
  2. Rutiner är som en byggnadsställning för ett hus. Man behöver strukturen, och jag mår också mycket bättre med det. Och jag måste så mycket hålla med dig om din känsla i kroppen med lchf, jag känner ju exakt samma! Och när jag slarvat så är tyngdkänslan kvar flera dagar i kroppen. Det är verkligen inte alls värt det! Jag jobbar mer på att säga nej än att äta det jag inte vill äta, har lite problem med det, rädd att göra människor ledsna. Så feltänkt jag vet men ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet!! det där med att vara rädd att göra nån ledsen... Jag är ofta i jobbet i sammanhang där det är fika. Kakor, bullar, tårtor... Men jag har börjat säga att jag inte tål sötsaker, att jag får ont i magen, vilket ju är helt sant...

      Radera
  3. Ja, visst morgon yogan är det bästa. Fast jag har det svårare nu än i somras. Måste ställa väckaren igen. Planerade idag och nästa vecka kör vi. Yes! Rutiner är bäst! Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till nästa vecka!! välj en skön o snäll signal om du använder mobilen som väckare:))))

      Radera
  4. Blandar du något med vetegräset eller är det gott som det är?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!! jag blandar bara i vatten och dricker, smakar helt ok!!

      Radera