onsdag 19 september 2012

Härliga säng!

Sova är bland det bästa jag vet. Ibland, såna där sega dagar ni vet, kan jag längta hela dagen tills det blir kväll och jag får gå o lägga mig. Och det händer att jag är i säng redan vid 9-tiden. Så himla härligt!! I rendoftande lakan, finns det nåt bättre?!! Och jag är så tacksam för att jag inte har sömnproblem som ju är ganska vanligt idag. Kommer inte ihåg nu men en hel massa procent av svenskarna har problem med sin sömn. Måste vara så jobbigt och jag vet flera som kämpar med detta...
Så våran sköna säng är vår finaste, viktigaste och dyrbaraste möbel. När vi köpte nya sängar för något år sen så provlåg jag alla sängar som jag hittade i sängbutiker o möbelvaruhus. Alla. För vårt tidigare sängköp, bara några få år tidigare, blev inte alls bra. För hårda, alldeles för hårda fast de hette "mjuk" i fastheten! Så nu gick vi grundligt tillväga. Och bland de första vi provlåg var Carpe Diem. Och vi visste på en gång att de här de var dom vi letat efter. Men vi hade bestämt oss för att verkligen göra det här sängköpet grundligt så vi fortsatte att provligga, på kungsängen, ikea, mio, em-möbler, sova, sängjätten plus några till. Men vi kunde aldrig glömma carpe diem. Den var som en dröm, en fluffig underbar dröm. Så en sån blev det och det är det bästa köp vi gjort. Och det viktigaste. Så det är till den jag längtar såna här dagar.. och få se nu.. klockan är strax sex. Så om ett par timmar så börjar det bli dags...

1 kommentar:

  1. mmmm...här sitter jag och är trött...du kanske redan sussar...

    SvaraRadera