torsdag 29 september 2011

Yoga i cyberrymden.

Har ett skönt flyt i min yoga för tillfället. Och jo, jag vet att det kan vara tillfälligt så jag passar på och njuter!
De sista två veckorna har jag varvat ashtanga- o kundaliniyoga varannan morgon och den mixen känns perfekt. Just nu. Bakåthoppen från sittande till Chaturanga Dandasana i vinyasa går allt smidigare o lättare och det är så himla kul!! Känner mig så stark! I armar, i magen, ja hela jag, t o m i ryggen som i hela mitt vuxna liv varit min svaghet o problem. Och i kundalini har Sat Kriya blivit en favorit som jag brukar avsluta mitt pass med. Började med 3 minuter första gången och har sakta ökat så det blev till 9 min. i morse. Gillar känslan efteråt när magmusklerna verkligen fått sig en omgång...

Nåt mer jag gillar är det enorma utbudet av yoga som finns på nätet, på Youtube t ex, där finns ju allt. Mycket skräp visserligen men också mycket bra. Och på Facebook ser o läser jag på Kino McGregor och My yogaonline där man kan få lite tips

3 kommentarer:

  1. Härligt att känna flödet i yogan det är bara att hänga med!!
    Fin tavla du har:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren på min blogg. Jag blir så himla glad. Kommer också att besöka din blogg. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir av att läsa det här. Verkligen roligt att du märker förbättringar. Peppande och inspirerande!

    Ta din bästa dag!

    SvaraRadera