lördag 17 september 2011

Kristallklart

Snorar o snörvlar. Och städar. Det blev ingen värstingförkylning denna gång, mest bara snorig, men jag har vilat från yogan och sovit istället. Och idag har jag varit piggare, känner att det vänder och fått massor gjort. Sånt som jag har tänkt att jag ska-borde. Tömt alla krukorna ute på trista utblommade blommor och tvättat alla fönster. Det känns så härligt, älskar nyputsade fönster, det är som om det blir ett nytt ljus i huset. Klart som kristall.

Yogan däremot känns inte lika självklar, har känt så ett par veckor nu och känner igen känslan från i somras... Lite otålig, lite less, lite omotiverad... En känsla som gick över när jag var på work-shopen med Petri R och som gjorde mig nykär i Ashtangayogan... men nu, nu har nyförälskelsen gått över, känns det som...
Och jag kommer att tänka på en tjej som berättade om sin yoga på nån av de bloggar jag läser, hur hon gjorde yoga efter sitt humör och hur kroppen kändes just den dagen. Yinyoga när hon kände sig stel, kundalini när hon behövde meditation och gå inåt, ashtanga när hon kände sig stark och ville svettas ordentligt...
Kanske vore nåt för mig... ska fundera ett par dar.

3 kommentarer:

  1. Varje dag är en ny dag. Yogan följer med och är inte densamma varje dag den heller. Jag tror på att följa hjärtat, det vet du, och jag tror på att följa det som känns rätt - och det är inte alls sagt att hjärtat säger samma sak varje dag. Kram och omtanke, vilken väg och på vilket sätt du ska gå klarnar nog snart!

    SvaraRadera
  2. Ja ta det lugnt och fundera. Ibland behöver man det. Och inget är hugget i sten, yogan kommer till en i någon form och sedan kanske den går vidare i en annan. Så många vägar. Men samma mål :) Kramar om!

    SvaraRadera
  3. Tack o tack, fina ni som skriver här, förstår vad jag menar så väl och skriver så uppmuntrande... Jag uppskattar det så mycket!! Kramar tillbaks!

    SvaraRadera