tisdag 6 september 2011

Trött

Har fått mail från någon som undrar om asanas, om hur många det finns. Det efter de tre men låånga namn som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Och mitt svar är att jag vet inte, men många,oändligt många... och alla med dessa långa namn...

I morse när alarmet plingade klockan sex som vanligt så trodde jag att det var någon som skämtade med mig. Kändes som om det var mitt i natten, gick knappt att få upp ögonen och det var också ett annat ljus ute. Det märks verkligen att det är höst nu och det känns som den kom på en gång. Och jag anar att stiga upp i ottan, som gått så enkelt o lätt hela våren och sommaren, blir en prövning nu när det mörknar mer o mer. Men samtidigt har det blivit något av ett behov att få min yoga varje morgon och jag har utvecklats enormt denna sommar och känner mig urstark, smidig och trivs så bra i min kropp.

5 kommentarer:

  1. Smidig & urstark, det låter perfekt!!

    SvaraRadera
  2. Gullehunden där! Undrar vilken asana? :)
    Har tänkt att du varit (och är) härligt stark, som gått upp så tidigt hela sommaren! Om det är till någon hjälp, nu när mörkret smyger sig på oss, så har jag börjat min morgontidiga rutin nu - inklusive kalldusch de flesta dagarna ;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Va bra, att vi är flera som är morgontidiga! Då får vi tänka på varandra!

    SvaraRadera
  4. För mig är det så att jag varit för trött en del morgnar, blött näsblod och bara behövt vila. När det är så, då pressar jag inte mig. Man måste få låta saker vara lite annorlunda ibland också. tror jag. Kram

    SvaraRadera
  5. Annika, håller med, fullständigt! Man måste lyssna på kroppen. Alltid! Kram tillbaks!

    SvaraRadera