onsdag 14 september 2011

Imorgon: sovmorgon!

Funderade hela eftermiddagen om jag skulle gå på mysore-klassen ikväll eller inte. Jag kunde inte bestämma mig för om jag var förkyld eller inte men jag valde till sist att åka iväg. Men jag kände direkt vid första solhälsningen att det inte var riktigt som det brukar, inte samma lätthet och styrka, så jag tog det väldigt lugnt och lät kroppen bestämma.
Men det är alltid lika kul att komma till mitt yogaställe, Vayu, som ligger inne i stan, få träffa de andra yogisarna och framför allt min yogafröken Bodil. Och tänk va härligt det är när man är flera som yogar, flera som fyller rummet med stark ujjayi-andning.
Fast nu ska det bli ett par dagars vila, ta det lugnt och se vad det blir av det tunga o varma huvudet och de lite ömma musklerna... Imorgon ska jag ta sovmorgon, välförtjänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar