tisdag 17 januari 2012

Var god skölj!


Känner mig sockerförgiftad efter en dag med fika både här o där. Det började på jobbet i morse med tårta för att fira vår nya medarbetare som började hos oss idag. Så himla kul med en ny prästkollega! Och det måste ju firas förstås!
Sen har jag varit på syförening på eftermiddagen och då kan vi tala om gofika. Ljuvliga vaniljbullar, mjuka kakor, småkakor i alla färger o former. Och så tårta på det! Och fast jag inte smakade av alla sorter så känner jag mig nästan illamående. Tror faktiskt att jag inte tål socker. Egentligen. För när jag verkligen skärper mig och inte äter något eller väldigt, väldigt lite under en tid så känner jag mig så himla lätt i kroppen. I kroppen men också i huvudet. Lätt, glad o snabb i tanken. Nu känner jag mig plufsig, seg, trött o låg. Ja som om jag har fått i mig något som inte alls är bra för min kropp.. Så nu sitter jag här och dricker vatten, glas efter glas, som för att skölja ur allt skräp...

2 kommentarer:

  1. Har precis samma känsla som du! Nu behöver jag ett stopp :)

    SvaraRadera
  2. Själv kan jag inte äta socker blir sjuk :(

    Kram Lotta

    SvaraRadera