onsdag 25 januari 2012

Jag är en fegis

Idag har vi haft kyrklunch på jobbet då det kommer många gäster. Vi äter god mat och så har vi inbjudit "Dagens gäst" som underhåller, antingen sjunger o spelar eller berättar nåt. Idag var gästerna ett par som berättade och visade bilder om sitt seglaräventyr dom gjorde under 8 år. Tänk att sälja det mesta du har och göra dig helt skuldfri och så segla söderut..! Vilken dröm! Och vilket mod!! Jag beundrar verkligen människor som förverkligar sina livsdrömmar, som törs göra det där som många bara drömmer om. Och tänk sen vilka minnen att leva på!
Själv är jag alldeles för feg, gillar inte "äventyr" och är nog för bekväm också, även för helt ofarliga strapatser som fjällvandringar utmed utstakade vandringsleder. Vill ha min sköna säng, fräsch dusch, ren toa o eltandborsten varje dag. Men jag kan också känna mig avundsjuk på dom som är så där äventyrliga, hurtiga  och frimodiga, önskar att jag vore lite så... Men, det är ju inte för sent att ändra sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar