söndag 20 november 2011

Söndag. Igen.


Tre dagars ledighet går mot sitt slut. Nyss var det torsdagskväll med loj o skön känsla inför lediga dagar o vips vart det söndagskväll...  Men jag har hunnit med att bara vara och också gjort "nyttiga" saker. Idag har vi varit flitiga; gått långpromenad med hundarna, städat huset, sorterat o sorterat och äntligen fått i ordning i klädkammaren, sålt gammelbilen, gjort matlådor och nu, nu kommer belöningen; bastun är snart varm.
Men först tänkte jag ta en omgång på min crosstrainer som nu står på plats igen. Den brukar jag träna på under vintern när det blir kolmörkt och halkigt ute då det, om sanningen ska fram, inte blir så mycket träning utomhus. Och jag får börja lite lätt känner jag, för jag känner fortfarande av min stela nacke o övre rygg, men det ska bli uuuunderbart att lägga sig i bastun efteråt!!

2 kommentarer:

  1. Åh, bastu! Det drömmer jag om att ha i mitt hus. Och ett badkar där jag kan bada skumbad och dricka champagne.

    SvaraRadera