fredag 25 november 2011

Favorit(er)


Åh, vilken skattkista kundaliniyogan är. Det finns ju oändligt att upptäcka! Oändligt att ta till sig! Och nu har jag en ny favoritkriya, igen. Nabhi kriya. En riktig, riktig genomkörare för magmusklerna. Jag gillar verkligen när det gränsar mot smärta, när man får ta till alla krafter och hela viljeförrådet för att ta sig igenom. Bl a benlyft i 15 minuter, det blir många, många det...
Nabhi kriya var mitt yogapass igår och när jag satte mig på mattan i morse kände jag att, idag får det nog bli nåt annat så magmusklerna får lite vila... Och jag hittade Yoga för upplyftande i min yogabok. Ett suveränt pass som systematiskt arbetar igenom hela ryggraden. Vilken perfekt kombo va!? Magen ena dagen, ryggen nästa!! Ja, det ska bli min melodi ett tag nu!
Däremot håller jag mig till en och samma meditation, som avslutar mitt pass, och ska så göra i minst fyrtio dagar innan jag byter. Det är en mycket god tanke bakom den idén för det blir en så skön och djup vila direkt när jag sätter mig. Det är som om kroppen är inställd och har längtat...

1 kommentar:

  1. Det har också varit den absoluta förälskelsen från min sida, med variationen. Att det alltid går att hitta ett pass eller en meditation inom KY för dagsbehovet. Och det du skriver om att kroppen är inställd och har längtat - den känslan väcks mer och mer. Resan fortsätter!

    SvaraRadera