söndag 16 oktober 2011

Solsken i blick


Njuter av krispiga höstdagar allt vad jag kan, vet ju att snart är det november, regn o grått. Och njuter av en lat o helt oplanerad helg. Går omkring i mysbyxor och gör lite vad som faller mig in. Skrubbar spisen o rakar benen, bäddar rent i sängarna o klipper lite på pudel-Elof. Lite så. Och märker vad jag behöver det. Att bara vara, som det heter.
Och min yoga känns lika opretentiös o oplanerad. Gör det som faller mig in, dag från dag. Men mest kundaliniyoga och mest från Ulrika Berglinds bok Kundaliniyoga-för kropp, sinne och själ. Ulrika som ju ska bli en av mina yogalärare fr o m januari när jag börjar min yogalärarutbildning. Som jag längtar!
Och jag tycker mycket om passet i boken som kallas Kriya för det instinktiva jaget. Har verkligen "funnit" eldandningen nu, ja, jag älskar den verkligen. I början kändes det bara fel o konstigt och jag var tvungen att andas som vanligt ibland för att inte tuppa av... men nu blir jag extra glad när den ingår.
I denna kriya eldandas man i Kråkan, (en favorit för ryggen), i Modifierad båtposition, (jobbig!! för ryggen) och i Skulderstående - Plogen, (favorit från Ashtangayoga). Och så Sat Kriya  (lovely) som avslutning innan vila och meditation. Jaa, vad ska man säga? Sen är man som ny!! Redo för - allt!

5 kommentarer:

  1. Exakt. Redo för allt.
    Ha en underbar vecka!

    SvaraRadera
  2. Mmmmm.
    Så känner jag varje gång jag läser här.
    Jag blir liksom lite extra yogisk här. Och det är härligt!

    SvaraRadera
  3. Så spännande att du också ska gå kundaliniutbildningen. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också den kriyan! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig blogg du har! jag kommer tillbaka Kram susanne

    SvaraRadera