fredag 28 oktober 2011

Dagens outfit


Känner mig som ettmednaturen just nu. Allt går lite på off-läge. Är trött, så trött, och ledig i tre dagar nu, sååå skönt! Och yogan är likadan. Allt går trögt och liksom på sparlåga. Är mer än halvdöd när klockan pinglar kl. 6 på morron och jag är snäll med mig själv ibland och somnar om när det känns som det bara inte går att stiga upp... Dessutom så kunde jag tyvärr inte gå på Mysore i onsdags då jag jobbade på kvällen, det som annars är veckans höjdpunkt i yogan när det är så här lojt o trögt. Hade känts som en vitamininjektion, tror jag, som min kropp jublat åt...
Men, men, det vänder, jag vet att det vänder och jag lyssnar på kroppen och låter den bestämma lite extra... gör yinyoga i ljuslågans sken...
L har gjort ett fynd. Som han ofta brukar. Köpt en jacka till mig för 50:- vars ordinarie pris var 795:-. En bra-att-ha-jacka full av reflexer, superbra när man bor på landet där det inte finns några gatlysen och man har hundar som ska ut o slå en drill i kvällsmörkret. Fast idag passar den även så här på förmiddagspromenaden för det är så grått o disigt...
Och vi går en sväng, jag o de glada hundarna, dom som kan locka mig till skratt genom att bara finnas till med sin lycka över själva livet, med sin nyfikenhet av ALLT, eller att tävla efter grannens katt som dom aldrig ens kommer i närheten av, men lika glada i alla fall... Och tänk bara vad frisk luft och skratt kan göra underverk. Genast blir man piggare o fräschare och känner lust igen. Alldeles gratis är det dessutom! Ja, jag tror banne mig jag ska köra lite ashtanga nu...

2 kommentarer:

  1. Sådär känner jag med våra (eller ja, makens) hundar. Den obändliga nyfikenhet och glädje de har! Ävenom jag ryter och tappar humöret på dem ibland, då de drar åt alla håll på promenaden :) Men vilken lycka det är att närma sig hundhagen och se deras glädje när jag skramlar med kopplen! och vilken boost det är, som du skriver, att vara ute trots struntväder och gråtunga moln. Ha en underbarg helg, kära Marie!

    SvaraRadera
  2. Jag längtar tills vi får hämta våran kille:) Saknar mina promenader i ur och skur. Det är inte samma sak och gå ut själv, och det är svårare att ta sig ut själv när det är varmt och mysigt inne fast jag vet att jag mår bättre av att gå ut:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera