tisdag 20 november 2012

2 Molandersyogisar

Lugnt novembermörker. Och långt mellan inläggen här på bloggen. Men det är som det är, tänker inte stressa upp mig eller tycka nåt överhuvudtaget om det... Veckorna rullar på, ja rinner iväg, känns det som. 1:a advent om en dryg vecka,. Känns overkligt! Och det blir mest jobba-äta-sova så här dags på året då mörkret kommer och på kvällarna passar vi på att ägna oss åt vår nya hobby, släktforskning. Det är så jättekul!! När det går bra, vill säga. För det finns kvällar då man sitter och söker o söker i kyrkoböckerna i timmar och hittar ingenting och det känns helt hopplöst men så kommer man på ett annat spår och så plötsligt så står det där, det man letat efter och hjärtat tar ett galoppsteg av glädje. Men så är det där med att tyda all text, se vad prästen har skrivit med sin fina bläckpenna, och det är inte det lättaste. "Kom och kolla om du ser vad det står" säger vi till varandra där vi sitter vid varsin dator...
Helge är nyfiken och vill vara med♥
I helgen har min man gått en nybörjarkurs i ashtangayoga, fredag, lördag o söndag hos min yogalärare. Var så spänd och nyfiken på vad han skulle tycka. Han har ju provat kundaliniyoga förra vintern men det var inget som han tyckte om direkt. Jo, skönt sådär och mjukgörande men inte alls hans grej egentligen och alldeles för lugnt och mjukt.  Men nu kände han att han verkligen var sugen på att "börja träna" och kom själv med förslaget att " jag kanske skulle börja med din yoga". Jag blev jätteglad för det har varit min önskan för tänk va kul att kunna åka på yogaresor o kurser tillsammans. Och jag behövde inte vara orolig för redan när han kom hem på fredagen så var han så positiv och hade bestämt sig för att köpa ett träningskort! Så numera ligger det 2 yogamattor här på golvet och igårkväll yogade vi till Karin Björkegrens AshtangaDVD. Så får se när vi åker iväg på nån kul kurs framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar