måndag 15 oktober 2012

Yoga igen♥

Nu är min arm bra igen! Jag har yogat igår och idag och det känns så bra. Känner mig så stark, som jag ofta gör när jag har vilat en tid. Igår yogade jag på Vayu, på det Yogamaraton som ägde rum på flera platser till förmån för bröstcancerdrabbade och så idag när jag kom hem från jobbet. Skyndade mig hem i spöregnet, tände brasan och en massa ljus och rullade ut mattan... Åh bästa, bästa yogan. När det bara är jag, min kropp, min andning! Visst är det både kul och nyttigt att åka in till mitt yogaställe i stan och få träffa yogavänner och min lärare ibland men den här dagliga yogan "hemma på kammaren" är nog min favorit i alla fall. Jag glömmer allt, tid och rum, och plötsligt har två timmar gått... Fast, på onsdag åker jag in på mysore!
Bytt ut 2 trista pelargoner mot 2 pigga plättariluften

2 kommentarer:

  1. Vackert! Både med blomman och yogan :)
    Känner så igen detdär med den absolut egna yogan. Hemma på den egna trasmattan liksom. Det är nog där jag stärks mest. Visst är det som du skriver skönt att få yoga med andra, också, och det behöver vi, men i slutändan är det nog det egna strävandet som ger mest utdelning. Åtminstone när jag ser till mej själv.

    Kram och tack för den härliga energi du alltid sprider!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram o tack själv för att du tittar in och lämnar ett litet avtryck!!!

      Radera