torsdag 1 mars 2012

Musik o hundmys

Många hör av sig och vill ha tips på "yogamusik" men jag är ingen expert (om det nu finns det ) utan tager vad jag haver. Naxos har prisvärd klassisk musik och finns där skivor och böcker säljs, det kan vara ett tips och så får man prova sig fram...

Tog sovmorgon i morse och har just yogat nu istället. Under övervakning av våra hundar, som vanligt. Dom ligger hela tiden i närheten och halvslumrar med ena ögat för att ha koll på när jag kommer till Savasana. Då vill dom komma och ligga intill, helst på varsin arm. Och Elof är alltid först, han har riktig koll, för när jag kommer till korta vilan innan skulderstående så tittar han spänt på mig. Och det är som om han lyssnar på min andning, för om jag andas uyajjiandning då kommer han inte, då vet han att det inte är dags. Men när jag sen lägger mig i Savasana och andas som vanligt, då vet han. Då kommer han snabbt smygande och vill ligga nära, och Helge också, men han väntar som vanligt lite, det är som om han tänker att   Elof får välja sida först...

2 kommentarer: