torsdag 29 mars 2012

Happy yoga!!!


Oj, va positiv respons jag fått efter förra inlägget om min upplevelse av kundaliniyogan, både på mailen och i "levande livet". Och ju mer jag tänker på hur det var på kursdagarna desto gladare är jag att jag inte ska var med nästa gång...
Och min yoga, ashtangayogan, är verkligen glad och happy just nu och min kropp så medgörlig och mjuk så jag blir alldeles snopen själv. Som om kroppen är ny! Som i morse t ex när jag stod i Prasarita Padottanasana och jag känner golvet mot hjässan, hur enkelt och självklart som helst! Ja det är som om kroppen är så stark och ja, liksom glad! Glad att få sträcka sig, lång, lång och lycklig att få böja sig, djupt, djupt. Och det blir så tydligt hur kropp och själ speglar varandra. Lyckligt o lätt sinne, lycklig o lätt kropp!

Och glad är jag också för att jag anmält mig till en workshop i sommar. Äntligen ska jag få yoga med Maria Boox som jag hört o läst så mycket om. Aldrig har det passat tidigare med jobb, semester o annat men nu klaffade allt och jag åker till Orbaden i juli. Ska bli så kul!!!

2 kommentarer:

  1. Intuitionen har ofta rätt. Jag har svårt för "allt runt i kring" och vill nog ha mest praktik i yoga och meditation. Roligt med nya inspirerande upplevelser. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Maria har varit min lärare i många år i ashtangayogan. Hon är helt underbar och stark. Det kommer bli så bra!Saknar henne nu när jag är ute och vinglar på andra stigar. Men som du har sagt tidigare man måste följa hjärtat:-). Kram Ulrika

    SvaraRadera