tisdag 7 februari 2012

Morgonstund.

Är igång igen med min morgonyoga igen. Och det känns så himla bra! Det är ju såhär jag ska börja min dag; med min serie. Stående, sittande t o m Navasana och sedan Baddha Konasana och så de avslutande ställningarna. Sedan äger jag dagen. Ja, så känns det! Och jag struntar i att det är fullmåne, känns som nys, tycker jag, allt prat om att man ska stå över yogan för att det är fullmåne. Känns som något som varit en "sanning" en gång och sen hängt kvar av olika anledningar. Då är det viktigare att vara lyhörd och känna in kroppen istället, tänker jag, och vila från yogan dom dagar man behöver, vid mens eller om jag sovit dåligt, oavsett månen.
Däremot håller jag mig till vilodag var sjunde dag. I Ashtangatraditionen är det ju lördagar som är vilodag och så blir det oftast för mig, men bara för att det känns bra att kunna ta sovmorgon just då när det är helg och vi är lediga, både mannen o jag. Bara därför, inte för att man "ska".

1 kommentar: