söndag 5 februari 2012

Morgonrutiner o iskristaller

Måndagens gnällhumör är borta, ja nästan i alla fall. Det onda i mina muskler har gått över men kvar är den stora tröttheten. Men, har bestämt mig för att strunta i den för det spelar ingen roll hur mycket jag sover. De två sista veckorna har jag struntat i morgonyogan och sovit istället till 7/halv 8 men inte är jag piggare för det. Nej snarare tvärtom! Men nu har det inte med sömn att gör egentligen, tror jag, utan nu känner jag mig mera låg än trött. Inte deprimerad, men nåt åt det hållet. Och jag kommer ihåg någon som skrev på sin yogablogg om att hon inte tordes sluta med yoga för då blev hon så deppig o ledsen. Förstår precis!! Nog för att vi, jag o mannen, yogar mest varje kväll vår ryggkundalini, men det blir inte samma sak. Inte alls som när jag kan gå in i mig själv, släppa alla tankar och bara ha min uyajjiandning som mantra, yoga mig lika svettig och mjuk som tillfreds o glad. Så vad jag längtar till mina morgonrutiner igen!! Har tänkt på det heela dagen och längtar tills imorgonbitti, för då plingar alarmet kl 0600 igen. Precis som vanligt!

I helgen har vi varit ute och tittat till vid sommarstugan. Härligt med vackert vinterlandskap och havet som ligger fruset men samtidigt så väcks längtan efter vår och sommar. Måsar mot blå himmel, sola på bryggan, dagsturer med båten, grilla på kvällarna med svägerska o svåger och sitta ute länge, länge i blåa natten...
                                            Fotat genom sovrumsfönstrets iskristaller
                                             Sommarstugan i vintervila
                                             Frusen boj väntar på vår och båtliv
                                       

7 kommentarer:

  1. Känner igen detdär tillståndet. När man inte riktigt vet vad man vill. Det är då ens disciplin sätts på prov och jag tror precis som du, det är då det är dags att ta sig lite milt i kragen och kliva upp. För det svänger. Det gör det. Kram och Namasté.

    SvaraRadera
  2. Jo det är tur att det svänger!! För det gör det alltid! Och nu har jag ju verkligen gett mig mer sömn, som jag trodde fattades mig... och det var säkert bra.. Men, längtar nu efter mina Egna mornar, när jag tar hand om mig på bästa tänkbara sätt...
    Kram till Dig!!

    SvaraRadera
  3. Är i samma läge här och precis skrivit om det :) Skönt när man hittar tillbaka. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Och jag har läst hos dig, va skönt för dig!!

      Radera
  4. Hej Marie!

    Har du en mail som man kan nå dig på?
    Du är intresserad av yoga och jag skulle därför vilja informera dig om ett event Yoga Games som jag tror att du hade gillat!

    Om det låter intressant kontakta gärna mig på info@yogagames.se

    mvh
    souzan

    SvaraRadera