måndag 9 juli 2012

Yogahelg.

"Verkligheten överträffar dikten", brukar man säga ibland och dom orden kan jag instämma i när jag tänker tillbaka på en underbar yogahelg. Att få träffa Maria Boox. Jag hade hört så mycket gott om henne från många håll och jag kan bara hålla med om alla positiva lovord. Och jag är så glad att jag fått träffa henne och yogat för henne och det känns verkligen som "äntligen". Nu har jag funnit en yogalärare som jag har fullaste förtroende för, som har en enorm erfarenhet av yogan och dess filosofi och som också utstrålar yoga, hela hon. Och jag håller på att kolla upp när jag kan träffa henne nästa gång och hoppas på att det blir i oktober...
Vi har också bott underbart på Orbaden SPA hotel i ett jättefint rum och en underbar sandstrand intill. L har "spa-at" när jag har yogat och på lördagen, mitt på dagen när vi var ledig från yogan, så åkte vi runt lite, bl a till några loppisar och till en av de vackra Hälsingegårdarna som nu hör till Världsarvet.

Och tidigt i morse stod jag på min yogamatta, nästan ivrig, att få yoga med med allt det goda jag fått med mig, med alla nya insikter och goda tips och råd. Livet är gott!

7 kommentarer:

  1. Så underbart när man hittar "sin" lärare!

    SvaraRadera
  2. Vackert! Både att du hittat din lärare och rummet.

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar helg:)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Maria är från samma småstad som jag. Hon har varit min lärare i många år när jag fortfarande ashtangade. Älskar när hon undervisar, det går rakt in i hjärtat♥. Härligt att du har hittat rätt. Kram

    SvaraRadera
  5. Hittade din blogg här när jag letade efter Yogabloggar. Kul att titta in.
    Önskar dig en underbar helg. Kram från Maria ♥

    SvaraRadera
  6. va kul med era avtryck här!!! Semesterkram från mig!

    SvaraRadera
  7. hmmm yoga verkar vara grymt beroendeframkallande.....typ man blir fast som i golf.....men de e bra :)
    å missa nu inte...

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera