måndag 23 juli 2012

Lazy days

Lata dagar och morgonrocken på halva förmiddan

Njuter av en kravlös tillvaro och lata semesterdagar. Vi gör det som vi har lust med, ibland så lite som möjligt. Åker mellan Betlehem och sommarstugan men är ändå mest här hemma eftersom vädret inte inbjuder till nåt skärgårdsliv och så blir det lite gjort på vårt byggprojekt.
Och samma är det med yogan. Där finns det heller inga krav... den bara är. Och jag känner att något har hänt med mig efter kursen för ett par veckor sedan... Något som sjunkit in och blivit ett med mig. Och detta "något" har jag vetat så väl förut men nu är det i mig, inte bara i huvudet utan i hela mig... Och när jag rullar ut mattan så är det som om jag "ska leka en stund", "få se vad kroppen vill idag" och yogan blir precis som kroppen vill. Rejält svettig under ett par timmar när hela serien flödar fram eller mjuk, lugn och stilla och uyyajiandningen som tyst susar som den skönaste mantra... Min kropp, min yoga, alltid fulländad♥
Lite av snickarglädjen på plats
Min "bara-vara kammare"

3 kommentarer: