onsdag 15 april 2015

Yogalärare.

Förra hösten gick jag yinyogalärarutbildning för Magdalena Mecweld. En yogaform som jag älskar att ligga i var och hursomhelst. Ibland gör jag den mer som ett komplement till ashtangan och den hjälper mina tajta höfter (och min snurrande hjärna) på ett fantastiskt sätt. Ibland gör jag hela pass som min dagliga yoga. Har ni möjlighet att yoga för Magdalena så gör det!
Nu i mars blev jag klar med min yogalärarutbildning som jag gått på Atmajyoti, Stockholm. 390 utbildningstimmar som har varit fullproppade med kunskap, kärlek och glädje. Sånt man önskar att alla människor skulle få möjligheten att uppleva, som förändrar och fördjupar en, på många plan, för all framtid. Så nu funderar jag mycket på var, hur och när jag ska starta min yogalärarbana. Vill börja smått med liten grupp men jag vet att jag kan ha stora klasser flera kvällar i veckan om jag vill för många väntar och vill börja yoga med mig. Men jag vill verkligen hålla hög kvalitet, se varje elev och att det ska finnas gott med tid efter klassen för samtal och frågor. Så jag funderar vidare... och spännande är det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar