onsdag 9 april 2014

Mini är stort!

Går omkring och skrotar härhemma i mysbrallor och urtvättat linne. Regnet rinner på fönsterrutorna och vinden viner o det knakar i huset. Kom hem från Mallorca sent igårkväll och har en extra semesterdag för att landa, bara vara här i min ensamhet och rå mig själv innan vardagen och jobb börjar om igen. Har varit i Palma med vänner i fyra dagar och det känns som om jag varit borta myycket längre. Tänk va det är nyttigt med miljöombyte, bara några dagar såhär, man får helt nya perspektiv på saker o ting och det som var problem förra veckan känns som bortblåst, som om det var ett halvår eller ett år sen jag grubblade och sökte lösningar. Nu, med några dagars sol, skratt, låånga samtal, vin och blått hav i kropp o själ känner jag mig som ny, nästan lite yrvaken, ja t o m nyfiken på vardagen som tar vid imorrron. Minisemester då och då ska absolut bli en vana i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar