fredag 16 augusti 2013

Plötsligt händer det

Lat o ledig idag. Sov lite extra, till framåt sju. Sen upp för min yoga. Och jag är så glad!! För igår hände det nåt med min skinka!! Jag har haft ont, ja jag tror säkert ett par år, mer eller mindre, i vänstra låret/skinkan. Ni vet där hamstrings fäster. Och igår stramade det sådär som vanligt. Ja rejält så att det gjorde ont. Kändes i solhälsningarna och i padangushthasana. Men sen när jag kom till trikonasana A så kändes det som nåt hände när jag böjde till vänster, som om det blev varm-mjukt där bak högst upp på låret!! Jag blev lite förundrad och tänkte "vad händer" och att jag kanske inte skulle våga göra B... men gjorde den, sakta, sakta och det kändes som om nåt sa plong där bak (!) ja det hände nåt där i hamstingsfästet, heeelt underbart, och jag stod kvar i 12 andetag och bara kände att NU, nu händer något! Ja, heeelt underbart, som sagt. Och jag kände samma mjukhet, och ja lätthet, eller hur jag ska beskriva det, bak i skinkan igår kväll när jag sprang min runda. Det brukar alltid kännas illa när jag stretchar efteråt. Men inte nu! Tänk va, "plötsligt händer det"!

I morse yogade jag med min "nya skinka"! Tjoho!!

5 kommentarer:

  1. Härligt med frisk skinka!
    Fina du :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joooo! pigg o fin skinka numera ;)Kram!!!

      Radera
  2. Visst är det!! Nästan overkligt!! Tack Alexandra!!!

    SvaraRadera
  3. Helander yoga när den är som bäst!
    Kram

    SvaraRadera