fredag 15 mars 2013

Ashtangayoga dag 0


Så idag var vi på dag 0. 40 dagar sen "40-dagarsrutmaningen" började och vi är i mål. Eller det är ju bara ett delmål egentligen, bara en grej för att bevisa för sig själv att man kan genomföra det man bestämt sig för; att stiga upp, hur trött man än är, hur många ursäkter man än viskar för sig själv där i kudden för att slippa. Stiga upp och göra det man bestämt sig för, yoga. För att vi mår så bra, för att det gör underverk med kroppen, för att yogan får oss att älska oss själva och livet. Och vi fortsätter ju, eller hur? Det här är ju bara ett delmål, som sagt. Och jag skriver "vi" för jag vet att vi varit några som gjort det här tillsammans, några som peppat varandra när vi möts på riktigt och några som peppat varandra via mail. Så kul att veta att vi är fler och att tänka på varandra när man står därpå mattan klockan 6 på morgonen.  Tack mina vänner, vi fortsätter, tillsammans.

5 kommentarer:

  1. Ja tillsammans Marie, alltid. Och jag ler när jag ser din röda yogamatta, det känns som du!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Haha jo röda yogamattan är nog jag, varm och intensiv:))
    Och visst, tillsammans Annika! jag tänker ofta på dig, där på yogamattan!

    SvaraRadera