onsdag 16 januari 2013

Utpluti

Tänkte överraska er med ett inlägg:) Nä jag är inte så flitig här på bloggen just nu. Men det är som det är... Känns inte som jag har varken tid eller tålamod att sätta mig såhär och skriva... är väldigt rastlös, småirriterad och det är som om det är många förändringar på gång... lite överallt..
Men desto viktigare då att jag har yogan. Varje dag. Ärligt; jag vet inte hur jag skulle må nu om jag inte hade min practice!! Visserligen får jag nästan tvinga mig till mattan en del dagar för jag är liksom för speedad, stressad och otålig, men när jag väl börjar min serie så är det som om jag börjar leva i o m att jag börjar ANDAS. Och det är som om kroppen njuter, ja nästan jublar, redan när jag är inne på 3:dje solhälsningen... Och jag njuter också, av min kropp, min starka kropp. Som vill så mycket. Som klarar så mycket. Starka armar, starka bandhas som gör att jag svävar i vinyasa...
Och så, den sista asanan innan vilan, Utpluti. Min favorit just nu. 25 låånga luugna andetag. På darriga armar och med svetten rinnande. Älskart!!!
Petri Räisänen, ur boken Kraften bakom yoga. Jag hoppas få yoga för honom igen till sommaren!!

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt att du yogar hemma. Jag har just börjat på en 10 veckors utbildning. Jag hoppas också att jag hittar motivationen att fortsätta hemma sedan. Gillar din blogg!

    SvaraRadera
  2. Åh va kul med utbildning och att lära mera!! Lycka till och Tack för dina ord här!!

    SvaraRadera