söndag 22 april 2012

Lässöndag.


Har känt i flera veckor att jag har en förkylning i kroppen som inte bryter ut. Diffusa symtom sådär direkt på morgonen men så blir det inget mer, som om kroppen själv har vunnit slaget över bacilluskerna. Men nu i helgen kom den i full kraft. Hängig, snuvig, ont i kroppen och trött. Så idag tar jag hand om mig. Och om min kropp, som är så bra på att fajtas mot förkylningsbaciller. Tänker vila. Ligga på gästsängen i mitt älskade "yogarum" och bara vara. Slumra och kanske läsa litegrann. Om jag vill. Om jag orkar. Om jag får lust. Min kropp får bestämma.

6 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut och vad klokt att du lyssnar på din kropp. Det gjorde INTE jag och tog i lite för mycket innan förkylningen läkt ut och nu medicinerar jag en bihåleinflammation. Kröp ner en stund i sängen och lästa i mina yogaböcker. Är det Ayurveda för ditt sinne jag ser? Den står min min Önskelista på Adlibris:). Ha en riktigt härlig mysdag och krya på dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, dagen har varit riktigt skön, lugn o slapp i alla fall! och ibland tror jag att just bara vila är riktigt mumma för kroppen, känner mig bättre... jo det är Ayurveda för ditt sinne jag läser, nåt kapitel då och då... Krya själv nu, bihåleinflammation är inget vidare!! Kram!!

    SvaraRadera
  3. Det här borde jag ha läst innan jag sprang runt & fixade allt här hemma & blev trött & sliten..

    SvaraRadera
  4. jo känner igen... det där med allt som ska fixas på helgerna då man är "ledig". Inte många lugna stunder inte... och särskilt när man har barn som man vill hjälpa o stötta på olika sätt. Minns själv... pingistävlingar runtom i olika städer och ridlektioner som det skulle skjutsas till... Men nu är det andra tider.. och ja då saknar man det där, lite grann...

    SvaraRadera
  5. Låter som ett klokt beslut av dig, hoppas du hade en skön dag:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo det var en lat o skön söndag! och förkylningen är på tillbakagång:)KRAM!

      Radera